dragon-ball-universe
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

dragon-ball-universe

Dette forum er lavet om Dragon ball universet
 
ForumforsidePortalNyeste billederSøgTilmeldLog ind
Log ind
Brugernavn:
Kodeord:
Log mig på automatisk ved hvert besøg: 
:: Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email
Seneste emner
» Masser af jule gratis spins
Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 EmptyLør Dec 22, 2018 11:24 pm af caroline_winwin

» En tur i centeret anden del [Julia=privat]
Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 EmptyMan Maj 05, 2014 4:33 am af Wilkin

» I want to see your face again-Deamon{Prinvat}
Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 EmptySøn Jan 08, 2012 2:53 am af Deamon

» mangler nogen at emne med...
Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 EmptyMan Aug 29, 2011 8:25 pm af Hing Chen

» take a look
Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 EmptyTirs Jul 12, 2011 1:11 am af maki

» Darkness Worlds Kig!!! Ny side:D
Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 EmptyTors Jun 30, 2011 11:37 am af Wilkin

» Mødet mellem to racer (Jakuji)
Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 EmptyMan Jun 27, 2011 4:35 pm af Balicon

» hygge tid// Hing Chen, Namine, Deamon//
Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 EmptyOns Maj 04, 2011 2:53 pm af Deamon

» emne tak....
Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 EmptySøn Apr 24, 2011 5:34 pm af Jakuji

Mest aktive brugere
Jakuji
Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 I_vote_lcapEt royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 I_voting_barEt royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 I_vote_rcap 
Hing Chen
Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 I_vote_lcapEt royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 I_voting_barEt royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 I_vote_rcap 
Namine
Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 I_vote_lcapEt royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 I_voting_barEt royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 I_vote_rcap 
Deamon
Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 I_vote_lcapEt royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 I_voting_barEt royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 I_vote_rcap 
Wilkin
Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 I_vote_lcapEt royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 I_voting_barEt royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 I_vote_rcap 
Julia
Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 I_vote_lcapEt royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 I_voting_barEt royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 I_vote_rcap 
Tokomaro
Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 I_vote_lcapEt royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 I_voting_barEt royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 I_vote_rcap 
Lilly
Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 I_vote_lcapEt royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 I_voting_barEt royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 I_vote_rcap 
maki
Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 I_vote_lcapEt royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 I_voting_barEt royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 I_vote_rcap 
Amaya
Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 I_vote_lcapEt royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 I_voting_barEt royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 I_vote_rcap 
Statistik
Der er i alt 18 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er caroline_winwin

Vores brugere har i alt skrevet 3318 indlæg i 86 emner
Vigtig Spørgsmål til alle brugerne
Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 EmptyMan Sep 20, 2010 10:43 am af Jakuji
Hey alle kære bruger her på DBU

Jeg vil gerne spørge jer om i syns der mangler noget her på siden altså steder og sådan nogne ting for så skal i altså sige til hvis i syns der gør det for så kan det være det bliver lavet på siden så der er flere steder og emne og sådan så vi kan få en bedre side at være på og hvis i har nogen idéer til at lave reklame for siden så sige til …

Kommentarer: 11
ved ikke om dette skal laves Vigtigt
Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 EmptyOns Sep 15, 2010 12:52 am af Jakuji
Hej alle jeg har tænkt over noget nu ved jeg ikke om der er så mange af jer der har læst Dragon ball og sådan men der er jo en væsen der bliver kaldt Majin Buu på dansk Bøh som er en lyserød og en form for stærk dæmon ved ikke om det skal laves til en race så folk skulle kunne ha en chance for at kunne være sådan en sjov fister eller hvad syns i det derfor jeg spørger jer jeg kan …

Kommentarer: 40

 

 Et royalt møde-Alle er velkommen

Go down 
3 deltagere
Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Næste
ForfatterBesked
Jakuji
Admin
Jakuji


Antal indlæg : 1003
Job/hobbies : Job=Nej Hobbies=sin træning

Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Et royalt møde-Alle er velkommen   Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 EmptyOns Sep 15, 2010 7:58 pm

Han kiggede på hing og havde igen sin store kamehameha kugle igen "Hing se at komme væk og det nu og jeg mener nu"råbte han og var klar og der var ikke nogen af de cyborgs der ville nå at komme væk.
Han var oppe i luften for at det ikke skulle gå udover andet end det jord cyborgerne var på
Tilbage til toppen Go down
https://dbz-universe.danskforum.net
Hing Chen

Hing Chen


Antal indlæg : 943
Job/hobbies : træne,hun har ikke ritigt et job men bliver betalt for at gøre andres folks job f.eks at lege snigemordere eller at stjæle for en.

Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Et royalt møde-Alle er velkommen   Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 EmptyOns Sep 15, 2010 8:09 pm

Hing måtte se at komme væk,men en cyborgene hvade fat i hende.Hun prøvede at rive sig løs og var næsten fri men de holdt fast i hende"bare angrib dem" råbte hun mens hun fortsatte med at rivløse sig fra dem.
Tilbage til toppen Go down
Namine

Namine


Antal indlæg : 744
Job/hobbies : Udforsking af naturen, mennesker, og træne med hendes keyblade

Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Et royalt møde-Alle er velkommen   Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 EmptyOns Sep 15, 2010 8:19 pm

Namine rejste sig op fra sengen hun gik ud fra det rum hun var ind eog tog sit keyblade med sig måske skulle hun ikke træne så meget måske fik hun det bare dårligt igen hun gik lidt og kiggede sig omkring der var mange døre, og mennesker folk der havde det godt og dårligt."Hmm det enlig ret synd for dem"sagde hun go kiggede rundt hun vidste ikke hvor langt hospitalet lå væk fra Jakuji og Hing chen men hun måtte finde dem hurtigt"Hvor kan de være"spurgte hun sig selv. Namine gik ud ad hoveddøren og kiggede rundt "Åh nej jeg kan ikke se dem"sagde hun men hun kunne se nogle cyborgs på vej hen mod et eller andet sted måske var de på ve hen til dem.
Tilbage til toppen Go down
Jakuji
Admin
Jakuji


Antal indlæg : 1003
Job/hobbies : Job=Nej Hobbies=sin træning

Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Et royalt møde-Alle er velkommen   Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 EmptyOns Sep 15, 2010 8:26 pm

Han kiggede på hing og holdte sin kamehameha kugle i en hånd og skød en stråle mod den der holdte fat i Hing så den gav slip på hende "se så at komme væk derfra og nu"sagde han og var klar til at gøre det af med cyborgene for de skulle ikke gøre mere skade på denne by og folket der var i den
Tilbage til toppen Go down
https://dbz-universe.danskforum.net
Hing Chen

Hing Chen


Antal indlæg : 943
Job/hobbies : træne,hun har ikke ritigt et job men bliver betalt for at gøre andres folks job f.eks at lege snigemordere eller at stjæle for en.

Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Et royalt møde-Alle er velkommen   Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 EmptyOns Sep 15, 2010 8:31 pm

Hing fløj op i stedet og ville også bruge sine krafter mod dem,men hun blev kun oppe i luften og gjore intet.
Tilbage til toppen Go down
Namine

Namine


Antal indlæg : 744
Job/hobbies : Udforsking af naturen, mennesker, og træne med hendes keyblade

Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Et royalt møde-Alle er velkommen   Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 EmptyOns Sep 15, 2010 8:37 pm

Namine skyndte sig hen til dem i en fart da hun så de cyborgs der fløj hen mod dem selvom hun ikke var helt rask så måtte hun hjælpe dem"JAKUJI!!, HING CHEEN!!"råbte hun bekymret mens hun løb videre hun trak vejret mens hun løb hen mod dem. Da hun nåede derhen bøjede hun sig lidt ned på knæene"Pust støn jeg fandt jer"sagde hun mens hun pusted eud hun havde løbet den lange vej hele vejen herhen for at finde og se dem.
Tilbage til toppen Go down
Jakuji
Admin
Jakuji


Antal indlæg : 1003
Job/hobbies : Job=Nej Hobbies=sin træning

Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Et royalt møde-Alle er velkommen   Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 EmptyOns Sep 15, 2010 9:03 pm

Han kiggede på Cyborgerne og skød en stor ståle mod cyborgene og ingen kunne undgå at blive ramt af den og de var væk "det var den sidste"sagde han og blev normal og sort håret igen "hej Namine har du det bedre"sagde han med et smil på sine læber og lande ned ved hende
Tilbage til toppen Go down
https://dbz-universe.danskforum.net
Hing Chen

Hing Chen


Antal indlæg : 943
Job/hobbies : træne,hun har ikke ritigt et job men bliver betalt for at gøre andres folks job f.eks at lege snigemordere eller at stjæle for en.

Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Et royalt møde-Alle er velkommen   Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 EmptyOns Sep 15, 2010 9:18 pm

Hing kiggede den anden vej og kunne føle noget i sit hovedet,hun holdt sig tavs og sagde ikke noget.Hun syntes at hun hørte en stemme og det var hverken Jakujins eller Namines stemme hun hørte men en ukendt persons stemme.
Tilbage til toppen Go down
Namine

Namine


Antal indlæg : 744
Job/hobbies : Udforsking af naturen, mennesker, og træne med hendes keyblade

Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Et royalt møde-Alle er velkommen   Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 EmptyOns Sep 15, 2010 9:23 pm

Namine kiggede på Jakuji der nu sad ved siden af hende hun nikkede lidt"Ja det tror jeg tak fordi du fik mig på hospitalet det blod kunne jeg ikke klare men det er væk nu, Hing chen havd er der"spurgte hun og kiggede rundt hun var allerede klar med sit keyblade men tænkte så at hun jo ikke måtte kæmpe så meget*åh nej*tænkte hun lægerne havde sagt til hende hun ikke måtte der kunne ske en risiko men Namine ville hjælpe både Jakuji og Hing chen. Hing chen så ud til at kunne høre noget så Namine kiggede rundt efter hvad det kunne være var der flere der ville kæmpe.
Tilbage til toppen Go down
Jakuji
Admin
Jakuji


Antal indlæg : 1003
Job/hobbies : Job=Nej Hobbies=sin træning

Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Et royalt møde-Alle er velkommen   Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 EmptyOns Sep 15, 2010 9:35 pm

Han kiggede på hing og gik hen til hende og gav hende et smølfespark på næsen for at få hende til at vågne op fra hendes vanvid som hun var i gang "skal du tjekkes eller noget syns der altid er noget med dig"sagde han og kiggede på hing og det var jo også sandt
Tilbage til toppen Go down
https://dbz-universe.danskforum.net
Hing Chen

Hing Chen


Antal indlæg : 943
Job/hobbies : træne,hun har ikke ritigt et job men bliver betalt for at gøre andres folks job f.eks at lege snigemordere eller at stjæle for en.

Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Et royalt møde-Alle er velkommen   Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 EmptyOns Sep 15, 2010 9:43 pm

"hvad "sagde hun og kiggede på ham,hun lagge hovedet på skrå "jeg skal ikke tjekkes " hun fik bare lyst til at gå sin vej hvor hun kunne være alene for sig selv.
Tilbage til toppen Go down
Namine

Namine


Antal indlæg : 744
Job/hobbies : Udforsking af naturen, mennesker, og træne med hendes keyblade

Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Et royalt møde-Alle er velkommen   Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 EmptyOns Sep 15, 2010 9:45 pm

Namine kiggede på Hing chen hun lagde en hånd på hendes skulder"Hing chen er du okay jeg bekymret for dig"sagde hun og stod oprest mens hun kiggede på hende. Jakuji var sikkert også meget bekymret for hende ligesom hun var. Namine vidste ikke hvad det var Hing chen kunne høre men det måtte vær enoget det underligste var at hun ikke kunne høre noget eller havde hørt noget.
Tilbage til toppen Go down
Jakuji
Admin
Jakuji


Antal indlæg : 1003
Job/hobbies : Job=Nej Hobbies=sin træning

Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Et royalt møde-Alle er velkommen   Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 EmptyOns Sep 15, 2010 10:34 pm

"når men du opføre dig bare underligt så jeg ved ikke hvad der kan ske med dig hing du skal ikke tro jeg sagde det for at være ond eller noget"sagde han med et stille smil på sine læber og kiggede på dem begge "sikket et hyr med de Cyborgs"sagde han med et smil og kiggede rundt om dem "jeg bor heldigvis her i byen"sagde han og begyndte at gå hjem "vil i med"sagde han venligt
Tilbage til toppen Go down
https://dbz-universe.danskforum.net
Hing Chen

Hing Chen


Antal indlæg : 943
Job/hobbies : træne,hun har ikke ritigt et job men bliver betalt for at gøre andres folks job f.eks at lege snigemordere eller at stjæle for en.

Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Et royalt møde-Alle er velkommen   Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 EmptyOns Sep 15, 2010 10:38 pm

"jeg vil .... en tur op til bjergkædet en tu"sagde hun med en smill "men måske kommer jeg lidt senere for jeg vil bare lidt fred til at tænke lidt"hun kom i tanke om"men hvis jeg ik kommer så ved i hvor jeg er " hun begyndte at flyve af sted op til bjergkædet en tur.
Tilbage til toppen Go down
Namine

Namine


Antal indlæg : 744
Job/hobbies : Udforsking af naturen, mennesker, og træne med hendes keyblade

Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Et royalt møde-Alle er velkommen   Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 EmptyOns Sep 15, 2010 10:41 pm

Namine kiggede på Hing chen og kiggede på Jakuji"Ja det gør vi jeg håber at enten mig eller Jakuji kommer derop til dig så du ikke er alene"sagde hun og smillede venligt, så vendte hun sig lidt rundt mod Jakuji"Vil du have selskab"spurgte hun og smillede mens hun lavede et lille hop med den ene fod hun havde ikke så mange smerte mere og var helt frisk næsten.
Tilbage til toppen Go down
Jakuji
Admin
Jakuji


Antal indlæg : 1003
Job/hobbies : Job=Nej Hobbies=sin træning

Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Et royalt møde-Alle er velkommen   Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 EmptyOns Sep 15, 2010 10:44 pm

Han kiggede på dem mens han ventede på dem "okay Hing så ses vi nok"sagde han venligt og kiggede hen på Namine "ja det vil jeg da gerne"sagde han og gik stille og roligt vider hjem af og kiggede på Namine
Tilbage til toppen Go down
https://dbz-universe.danskforum.net
Hing Chen

Hing Chen


Antal indlæg : 943
Job/hobbies : træne,hun har ikke ritigt et job men bliver betalt for at gøre andres folks job f.eks at lege snigemordere eller at stjæle for en.

Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Et royalt møde-Alle er velkommen   Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 EmptyOns Sep 15, 2010 10:49 pm

// I am out now//
Tilbage til toppen Go down
Namine

Namine


Antal indlæg : 744
Job/hobbies : Udforsking af naturen, mennesker, og træne med hendes keyblade

Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Et royalt møde-Alle er velkommen   Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 EmptyOns Sep 15, 2010 10:53 pm

Namine kiggede hen på ham og lidt rundt"tænk at der var så mange cyborgs henne ved præsidentens hus jeg har aldrig set så mange og hvad var det for noget gult lys jeg så"sagde hun undren til ham måske vidste han det svaret på hendes spørgsmål
Tilbage til toppen Go down
Jakuji
Admin
Jakuji


Antal indlæg : 1003
Job/hobbies : Job=Nej Hobbies=sin træning

Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Et royalt møde-Alle er velkommen   Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 EmptyOns Sep 15, 2010 10:57 pm

"gult lys når du mener mig"sagde han og kiggede på hende man kunne godt se at han var lidt smadret men han kunne da holde sig oppe "jeg er nu en Super Sayajin"sagde han og kiggede på hende med et smil på sine læber og gik vider hjem af
Tilbage til toppen Go down
https://dbz-universe.danskforum.net
Namine

Namine


Antal indlæg : 744
Job/hobbies : Udforsking af naturen, mennesker, og træne med hendes keyblade

Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Et royalt møde-Alle er velkommen   Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 EmptyOns Sep 15, 2010 11:00 pm

Namine kiggede hen på ham efter det han sagde hun var meget overasket men kendgte ikke til det med super og hvad der ellers var af de slags"Hvad kan du så nu er dine kræfter stærkere eller"spurgte hun undren med hovedet på skrå hun var lidt nsygerig og glædede sig til at komme hjem til ham hun havde enlig været derhenne før der var så hyggeligt.
Tilbage til toppen Go down
Jakuji
Admin
Jakuji


Antal indlæg : 1003
Job/hobbies : Job=Nej Hobbies=sin træning

Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Et royalt møde-Alle er velkommen   Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 EmptyOns Sep 15, 2010 11:00 pm

//logger//
Tilbage til toppen Go down
https://dbz-universe.danskforum.net
Namine

Namine


Antal indlæg : 744
Job/hobbies : Udforsking af naturen, mennesker, og træne med hendes keyblade

Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Et royalt møde-Alle er velkommen   Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 EmptyOns Sep 15, 2010 11:03 pm

//Okay vi skrives;)//
Tilbage til toppen Go down
Jakuji
Admin
Jakuji


Antal indlæg : 1003
Job/hobbies : Job=Nej Hobbies=sin træning

Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Et royalt møde-Alle er velkommen   Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 EmptyTors Sep 16, 2010 7:09 am

Han kiggede på hende med et smil på sine læber "ja kan man godt sige jeg har da fået en god del kræft nu hvor jeg er Super Sayajin"sagde han med et smil på sine læber og kiggede lidt rundt og gik vider hjem af mod sig selv "men har du det godt eller hvordan har du det"spurgte han med et smil
Tilbage til toppen Go down
https://dbz-universe.danskforum.net
Namine

Namine


Antal indlæg : 744
Job/hobbies : Udforsking af naturen, mennesker, og træne med hendes keyblade

Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Et royalt møde-Alle er velkommen   Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 EmptyTors Sep 16, 2010 11:48 am

Namine kiggede på ham med et stort blik"Wow super sayajin hvor må det være sejt "sagde hun og smillede så"Ja jeg har det godt sådan lidt de skrammer jeg fik er væk men er ikke helt frisk endnu det sagde lægerne selv men hvad med dig er du okay"spurgte hun mens hun kiggede efter hans hus der var mange de gik forbi
Tilbage til toppen Go down
Jakuji
Admin
Jakuji


Antal indlæg : 1003
Job/hobbies : Job=Nej Hobbies=sin træning

Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Et royalt møde-Alle er velkommen   Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 EmptyTors Sep 16, 2010 12:09 pm

Han kiggede på hende med et smil på sine læber "det var godt Nami"sagde han med et smil på sine læber "mig hmm lidt skræmmer får man altid men overlever"sagde han med det samme smil på sine læber og gik vider
Tilbage til toppen Go down
https://dbz-universe.danskforum.net
Sponsoreret inhold





Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Et royalt møde-Alle er velkommen   Et royalt møde-Alle er velkommen - Page 2 Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Et royalt møde-Alle er velkommen
Tilbage til toppen 
Side 2 af 5Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Næste
 Lignende emner
-
» The time i use-Alle er velkommen til at komme
» Efter mødet med Deamon-Alle er velkommen
» Sorry alle sammen
» Kroen i Landsbyen (åben for alle)
» hvor er alle sammen henne !!!!!

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
dragon-ball-universe :: Satan City :: Præsidentens Hus-
Gå til: